عدم تاثیر تحریم ها بر بازار فولاد
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار  فولاد، بخش معدن و صنایع معدنی بیش از ۲۵ درصد ارزش صادرات غیر نفتی را به خود اختصاص می‌ دهد و در بین اقلام این بخش در چند سال اخیر فولاد حرف اول را می‌زند و در حالی که پیش از شروع به کار دولت یازدهم (نیمه ۱۳۹۲) ارزش صادرات فولاد (خام و محصولات) به حدود ۲۰۰ میلیون دلار می ‌رسید، اما اکنون فراتر از چهار میلیارد دلار ارزش صادرات این بخش ثبت شده و در واقع رشد بالغ بر ۲۰ برابر شکل گرفته است.
امروز دست اندرکاران بر این اعتقادند که وجود امکاناتی مانند ذخایر سنگ آهن، انرژی و نیروی کار ارزان سبب شده تا تولید فولاد کشور با مزیت همراه باشد و در بازار های صادراتی قابل رقابت باشد، چنان چه در داخل کشور رویه صادرات با منع و محدویت رو به رو نشود، صادر کنندگان این بخش نسبت به چگونگی راهیابی به بازار های هدف آگاهند.
رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران معتقد است: تحریم ‌ها نمی ‌تواند تأثیر زیادی بر صادرات بخش معدن و صنایع معدنی کشور مان داشته باشد و با بهره برداری بهینه منابع موجود می ‌توانیم با چین در بازار فولاد رقابت داشته باشیم. برآورد می ‌شود چنان چه امسال حداقل ۲۵ میلیون تن فولاد در کشور تولید شود، با توجه به شرایط رکودی در بخش ساختمان و مسکن و کاهش حجم طرح‌ های عمرانی نسبت چند سال قبل، پس از جذب ۱۵ تا ۱۶ میلیون تن فولاد در بازار داخل، حداقل امکان صادرات ۱۰ میلیون تن وجود دارد. از این رو بر اساس آمار های بدست آمده، پارسال صادرات تیرآهن، میلگرد، مقاطع فولادی، ورق سرد و پوششدار به ترتیب ۴۵، ۱۷۷، ۱۶۵، ۱۱۵ و ۱۸۲ درصد رشد نسبت به سال ۹۶ داشت و ورق گرم کاهش پنج درصدی را ثبت کرد.





:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: